שימור זרע הוא שימור קדושת החיים

מאת: אירית רוזנבלום, עו"ד מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" יוזמת החוק שמקדם ארגון 'משפחה חדשה' נועדה לאפשר לחיילים שאיבדו את כושר ההולדה ו/או לבנות זוגם, לממש את זכותם להביא לעולם צאצאים ביולוגיים, על פי בחירתם ורצונם האישי.

בתגובה למאמרו של אבינועם בן זאב אשר פורסם בYNET ביום ה', 7.9.2006, תחת האם המדינה צריכה לממן צאצאי זיכרון?  מבקש ארגון "משפחה חדשה" להבהיר ולהדגיש כי יוזמת החוק שהארגון מקדם, בדבר אפשרותו של חייל לצוות על שימור זרעו, נועדה להגן על זכותו הבסיסית ורצונו הטבעי של כל אדם להביא לעולם צאצאים ביולוגיים, ולהעמיד דור המשך לעצמו ולמשפחתו, גם לאחר מותו.
בניגוד לאמור בכתבה, החוק אינו שם דגש על רצונות הוריו של חייל זה, (פונדקאות, כפי שמכנה אותה הכותב) אלא על רצונו האישי והפרטי של אותו חייל שהוא אדם בוגר, בעל יכולת מחשבה ושיקול דעת עצמאי.

בית משפט לענייני משפחה בפסק דין עקרוני לבקשת ארגון משפחה חדשה, קבע, כי ניתן יהיה לעשות שימוש בזרע של חייל שנפטר. לקריאת פסק הדין לחצו

נדמה כי התיחסותו של הכותב לוקה בשני כשלים עיקריים האחד משום שהוא מדבר על חייל צעיר כמי שאין לו יכולת שיקול דעת והאחר עוסק בסוגיית טובת הנולד. על כך ברצוני להשיב כי איש מאיתנו אינו חפץ להיוולד, אבל כולנו פשוט נולדים וכל כך, משום שכך רצו הורנו. לעניין זה אפשר וחשוב לציין, כי כל אותו רעיון של הקפאת זרע, מבוסס על רצונו של ההורה, במקרה זה רצונו של החייל להוליד, שכן אין רצון אמיתי וכנה יותר מהרצון להוליד ואם נשקפת סכנה לחיי ואני חפץ להוליד ילדים, או אז מאפשרת היום הטכנולוגיה הרפואית להגשים זכות מופלאה זו גם באותם מקרים שהמצווה לא ישרוד את החיים, לשם כך הוא כותב את "צוואתו הביולוגית" ממש במפורש למטרה זו.
מדינת ישראל, כמדינה שומרת חוק, החתומה על מספר אמנת בינלאומיות בנושא, אינה שולחת ילדים לקרב. מדובר באנשים בגירים ובוגרים. אין המדובר בתחליף של החייל שנפצע או נהרג במילוי תפקידו, אלא בילד, צאצא, אדם חדש בדמותו ובצלמו שיוולד לאביו הביולוגי. במקרה של מוות, חס וחלילה, תהווה הצוואה הביולוגית שאותה עיצב ההרוג בחייו הנחייה מוסרית ותקפה לשימוש שייעשה בה.
לצערנו המציאות מלמדת כי רבים מהנופלים במלחמה הנוכחית הינם חיילי מילואים ואנשי קבע, אשר נפלו והותירו אחריהם רעיות אוהבות וכואבות, חלקן בשלבי הריון מתקדמים, חלקן חובקות תינוקות ופעוטות רכים, שלא יזכו להכיר את  אביהם.

נבקש להדגיש כי הקפאת הזרע של החייל, על-פי הצעת החוק, תאפשר לחייל ולבת זוגו, להשתמש בזרעו המוקפא גם במידה וחייל זה ייפצע באופן שיפגע בפוריותו. במקרה זה ישתמשו בני הזוג בזרעו המוקפא של החייל, לאחר פציעתו. אפשרות זו כלל אינה קיימת כיום לחיילים. כלומר, אותו בנק זרע, משמש את החייל אף בחייו, ופותח בפניו ובפני משפחתו הקיימת או העתידית, אפשרות שעד עתה נמנעה ממנו .
יש לברך על יוזמה זו, ולהבין כי היא מתמודדת באופן מפוקח, עם  השתלשלותם של המהלכים הצבאיים וההיסטוריה   של מדינת ישראל.

אנו מתמקדים בעשייה בה אנו יכולים לשפר, ליזום, להשפיע ולאפשר לכל אדם לממש את זכותו הבסיסית והחוקתית, להקמת משפחה ודור המשך.
עבור עשרות חיילים ונשות החיילים, שפנו לארגוננו במהלך חודש הלחימה, בבקשה כי נסייע להם לשמר את זרעם או זרעו של בן-זוגן, הלוחם בלבנון בעזה או באיו"ש, אין המדובר בעניין טפל. רונית, מיכל, אסף ועופר ועוד רבים ורבות כמותם שפנו לארגוננו לאחר ייסורים ומצוקות נפשיות אדירות, זכו לנחמה פעוטה בידיעה כי לפחות דבר אחד יוסדר בכל הכאוס אליו נקלעו. רצונם של כל אותם הזוגות, לאפשר לאישה בעתיד ללדת מזרע בן זוגה שנקרא למלחמה, כמו גם רצונם של החיילים עצמם, אפילו חיילים המשרתים בשירות חובה, ואף כאלה שאין להם בת זוג קבועה בחייהם, להמשיך את דורם בעתיד לבוא (בין אם יחיו ותיפגע פוריותם, ובין אם ילכו לעולמם) הובע באופן המפורש ביותר. אין עוד ספק, ולא תהא עוד מחלוקת בעניין.
ארגון משפחה חדשה מנסה להביא תקווה לכל אותן משפחות ונשים, לכל אותם חיילים שנשלחים לקרב. אפשרות הקפאת זרע אינה חזון, כי אם מציאות קיימת. יש לברך על השיפורים והחידושים הטכנולוגיים המאפשרים לנו לשפר את איכות חיינו ולממש את רצונם הבסיסי והעז ביותר של מרבית בני האדם – להקים משפחה. הטכנולוגיה (שכבר אינה ממש חדישה) מיושמת בצורה מושכלת ומבוקרת, לאחר דיונים סוערים ומתוך ראייה מוסרית מעמיקה.

משפחה חדשה הוא ארגון ללא כוונות רווח הפועל לקידום זכותו של כל אדם בישראל למשפחה. והוא מבקש להעלות לסדר היום הציבורי וההגותי את העובדה כי המשפחה החדשה, היא תוספת רעננה למשפחה המסורתית והכל יחד הוא מרקם חברתי חדש ונוסף.
הארגון פועל להגברת המודעות והסובלנות בחברה הישראלית כלפי כלל התאים המשפחתיים השונים הקיימים בישראל, במטרה להביא לשוויון זכויות בין המשפחות השונות, וכן ליצירת חקיקה שתרחיב את הגדרתה של המשפחה באשר היא, שתשקף ותתן מענה לצורכי האזרחים בחברה המודרנית.
ארגון משפחה חדשה מקווה כי יוזמת החוק החדשה אשר תאפשר לכל חייל להקפיא את זרעו, תאומץ במהרה על ידי הרשות המחוקקת, ותיושם בהקדם האפשרי.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין